چند نوع سوپ انرژی زا ومقوی برای جوانان ونوجوانان | رادیونوجوان

دسته: آشپزی و شیرینی پزی , انواع سوپ و آش , جالب و خواندنی , رژیم و تغذیه نوجوانان , سلامت
بدون دیدگاه
جمعه - ۶ مرداد ۱۳۹۶

چند نوع سوپ انرژی زا ومقوی برای جوانان ونوجوانان

 

 

 

 

سوپ سبزیجات و برنج

 

 

کودکان و نوجوانان معمولا” این نوع سوپ را دوست دارند و آن را می خورند.این سوپ را می توان حتی به مدت دو روز در یخچال نگه داری کرد.

 

 

موادلازم برای تهیهسوپ سبزیجات و برنج:

 

ساقه کرفس یک عدد,هویچ متوسط یک عدد,پیاز قرمز متوسط یک عدد,گوجه فرنگی ۶ عدد,لوبیای پخته شده ۲۰۰ گرم ,برنج نصف لیوان ,عصاره حاصل از پخت سبزیجات ۴ لیوان,روغن زیتون دوقاشق غذا خوری.

روش تهیهسوپ سبزیجات و برنج:

 

 

پیاز,هویچ و کرفس را ریز خرد کرده و در یک قابلمه بریزید و عصاره سبزیجات را به آن اضافه کنید.سپس گوجه فرنگی خرد شده ,برنج ونمک را اضافه نمایید و در حالی که در قابلمه باز است به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.در آخر روغن زیتون را اضافه نماییدو گاز را خاموش کنید,سوپ آماده است.در موقع مصرف می توان ریحان سرخ شده روی سوپ بپاشید.

برای کودکان کوچک ,این سوپ را در مخلوط کن بریزید و به حالت پوره در آورید و در صورت تمایل ماست یا چند قطره آبلیموی ترش به آن اضافه کنیدو به کودک ونوجوان خود ارائه دهید.

 

مطالب مرتبط :  طرز تهیه پاچینی مرغ | رادیونوجوان

 

سوپ گندم

 

 

 

 

موادلازم سوپ گندم:

 

گندم پرک شده ,آب حاصل از پخت مرغ یا گوشت,جوانه گندم,آرد گندم ,شیر پاستوریزه,گوشت یا سویا پخته شده و چرخ شده دو قاشق مربا خوری  و نمک وفلفل.

 

 

 

روش تهیه سوپ گندم:

عصاره مرغ یا گوشت را در قابلمه ای ریخته و گندم پرک شده و روغن را به آن اضافه کنیدو مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید.سپس گوشت یا سویای پخته شده را به مخلوط اضافه نمایید و بگذارید ۵ دقیقه بپزد.

 

 

برای تهیه سس سفید:

 

 

 

آرد را در ماهی تابه ریخته و کمی حرارت دهید و به تدریج شیر را اضافه کنیدوهم بزنید تا غلیظ شود .سپس روغن مایع را به ان اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید.سس تهیه شده را به قابلمه سوپ اضافه کنیدو مخلوط کنید .در موقع مصرف می توانید کمی شکر و کمی دارچین روی آن بریزید.سوپ آماده مصرف است.

 

 

 

 

روش تهیه سس سفید :

 

 

ماست ,روغن زیتون,ریحان,آبلیمو ونمکرا در ظرفی ریخته و با چنگال خوب هم بزنیدتا به شکل سس در آید.سپس سبزیجات پخته شده را به تدریج داخل مخلوط بریزیدو در اخر جعفری خرد شده را روی سایر مواد بپاشید,خوراک آماده مصرف است.

 

مطالب مرتبط : روش تهیه‌ی پیکلت مرغ | رادیونوجوان

 

 سوپ قارچ وعدس

 

 

این نوع سوپ غذای کاملی است ومی توان در زمان کوتاهی آن راتهیه ومدت سه روز در یخچال یا برای یک ماه در فریزر نگه داری نمود.

 

 

موادلازم سوپ قارچ وعدس :

۳۰۰ گرم قارچ ریز خردشده,۱۵۰ گرم پیاز خرد شده,دو قاشق غذا خوری روغن زیتون,یک قاشق غذاخوری آویشن خشک ,۵۰۰ میلی گرم آب سبزی ریشه ای که قبلا”تهیه کرده اید,دوقاشق غذاخوری رب,یک قوطی کنسرو۴۰۰ گرمی عدس,دو قاشق ماست تازه.

 

 

روش تهیه سوپ قارچ وعدس:

قارچ وپیاز را در مخلوط کن بریزیدتامخلوط نرمی بدست آید.روغن زیتون را در قابلمه ای بریزیدوگرم کنید وقارچ وپیاز مخلوط شده را به آن اضافه کنیدو به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید .سپس آب سبزی ,رب گوجه فرنگی ,کمی فلفل به آن اضافه کنیدو حرارت دهید تا به جوش اید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد.پس از آن عدس پخته شده را به آن اضافه کنیدو۵دقیقه دیگر حرارت دهید.در آخر دو قاشق ماست به ان اضافه نماییدوهمبزنید.سوپ آماده مصرف است.

 

 

::مطالب مرتبط ::

آموزش کامل طرز تهیه پولکی زعفرانی اصفهانی - رادیونوجوان
پسر یاغی پدرش را جلوی خانواده زنده زنده سوزاند (عکس)
انواع ماسک مو خانگی فوق العاده - رادیونوجوان
اعتیاد به نوشیدن چای را با این روش ترک کنید | رادیونوجوان
رازهای زیبایی پوست صورت | رادیونوجوان
رازهای زیبایی پوست صورت | رادیونوجوان
سفر و تور یک روزه به آتن پایتخت یونان _ رادیونوجوان
درمان خانگی انواع درد ! _رادیونوجوان
رنگ پوست خبر از درد کبد می‌دهد
طرز تهیه ناگت مرغ در منزل | رادیونوجوان
کیسه صفرا را خوب بشناسیم | رادیونوجوان
معرفی چند نوع روغن و خواص آنها | رادیونوجوان

نوشته شده توسط:رادیو نوجوان - 1852 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 1267
برچسب ها:
دیدگاه ها
صرف نظر از پاسخگویی

*

تصویر روز
تبلیغات
تصویر روز