چند نمونه ساندویچ مخصوص کودکان و نوجوانانی که اضافه وزن دارند یا چاق می باشند | رادیونوجوان

دسته: آشپزی و شیرینی پزی , پیتزا و لازانیا
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

چند نمونه ساندویچ مخصوص کودکان و نوجوانانی که اضافه وزن دارند یا چاق می باشند

 

 

خوراک مرغ

 

 

خوراک مرغ را معمولا”برای همه افراد خانواده تهیه می کنندوکودکان دوست دارند .این غذا برای نوجوانی که اضافه وزن دارد وباید کالری کمی به بدن او برسد بسیار مناسب است.

 

مواد لازم  خوراک مرغ:

ران یا سینه مرغ ۶عدد,روغن مایع دو قاشق غذا خوری,آب مرغ یک لیوان,نخود فرنگی ۳۰۰ گرم,نمک و فلفل وادویه هایی که کودکان دوست دارند.

روش تهیه  خوراک مرغ:

ادویه ها را روی گوشت مرغ بپاشید.روغن را در قابلمه بریزید و گوشت مرغ را در آن قرار دهیدو به آرامی حرارت دهید تا اطراف گوشت ها قهوه ای شود.سپس آب مرغ رابریزید و ۵/۱ ساعت در فر با درجه ۱۸۰ سانتیگراد در حالی که روی آن را پوشانده اید قرار دهید تا پخته شود.نخود فرنگی را به مدت ۳تا ۵ دقیقه بگذارید تا بپزد .پوست واستخوان مرغ را جدا کنید .گوشت را با نخود فرنگی و نان تست جلوی کودک بگذارید.

 

خوراک مرغ تکه ای:

 

 

غذای مرغ تازه که در خانه تهیه می شود بهتر از غذای مرغی است که در اغذیه فروشی ها از مرغ منجمد تهیه می شود.واز طرفی پودر جوانه گندم که درخانه به آن اضافه می شود حامل ویتامین (بی),آهن و روی می باشد.

 

مواد لازم خوراک مرغ تکه ای:

 

۲۵۰گرم گوشت سینه مرغ ,۳قاشق پودر جوانه گندم,نصف قاشق چایخوری نمک و فلفل,نصف قاشق چایخوری پودر سیر.این مواد برای غذای چهار کودک ونوجوان کافی است.

 

روش تهیه خوراک مرغ تکه ای:

ابتدا پودر جوانه گندم ونمک وفلفل وسیر را داخل کیسه پلاستیکی بریزید.سپس مرغ ها را به تکه های ۵/۲ سانتی قطعه کرده وآب و سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزیدو قطهات مرغ را داخل مخلوط تخم مرغ و آب نماییدوبعد قطعات مرغ را داخل کیسه ریخته و تکان دهید تا آغشته به پودر شوند.وبعد قطعات مرغ را در ماهی تابه با روغن در حالی که درب آن باز است به مدت ۱۵ تا۲۰ دقیقه بپزید تا هر دو طرف آن کاملا” ترد و طلایی شود .همراه این غذا می توان سیب زمینی ,هویچ , نخود فرنگی در بشقاب کودک افزود.

 

 

 

مطالب مرتبط : چند نمونه صبحانه انرژی زا ومقوی برای نوجوانان و جوانان | رادیونوجوان

 

خوراک گوشت بره

 

 

مواد لازم خوراک گوشت بره:

روغن زیتون یک قاشق غذا خوری,پیاز متوسط خرد شده ,زیره سبز یک قاشق غذا خوری,نخود پخته شده نصف لیوان,آب مرغ که قبلا”تهیه شده است ۲۵۰ میلی لیتر,کشمش نصف فنجان,۲۵۰ گرم گوشت بره پاک شده.

 

 

روش تهیه خوراک گوشت بره:

گوشت بره را به قطعات کوچک ببرید.روغن زیتون را در یک ماهی تابه بریزیدو در حرارت ملایم پیاز را به آن اضافه کنیدو به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید تا پیاز نرم شود.سپس آب مرغ را به آن اضافه ونصف لیوان آب هم به آن اضافه کنید.گوشت بره و نخود وکشمش را به آن اضافه کنیدوبه مدت ۲۹ تا ۳۰ دقیقه حرارت دهید تا بپزد و آب آن تمام شود.

 

خوراک کتلت

 

 

مواد لازم خوراک کتلت:

گوشت گوسفند یا گوساله یا مرغ پخته و چرخ شده چهارقاشق,هویچ یک عدد,سیب زمینی,پیاز یک عدد,آب گوجه یک قاشق مربا خوری,تخم مرغ یک عدد,روغن مایع دو قاشق مربا خوری,نمک وفلفل.

 

 

روش تهیه  خوراک کتلت :

 

 

 

هویچ و پیاز رارنده کرده و سیب زمینی را چرخ نمایید.تخم مرغ را خوب هم زده سپس گوشت ,سیب زمینی ,هویچ,پیازو آب گوجه فرنگی ونمک رانیز به ظرف اضافه نماییدوکاملا”مخلوط کنید.مخلوط را ابتدا به شکل کروی و بعد پهن کنید.ودر روغن روی حرارت ملایم قرار دهید .کتلت ها را در ماهی تابه بگذارید و حرارت دهید تا بپزد.

 

 

ساندویچ مرغ

 

 

ساندویچ را کودکان ونوجوانان حتی بزرگسالان دوست دارندو مادر نیز به آسانی میتواند آن را تهیه کند.

 

مواد لازم ساندویچ مرغ:

گوشت مرغ پخته نصف لیوان,ماست چکیده دو قاشق,کاهو وجعفری ریز خرد شده نصف لیوان,گوجه متوسط دو عدد,دلمه یا پیاز متوسط یک عدد,نان لواش یا ساندویچی ۳ عدد.

 

 

 

روش تهیه  ساندویچ مرغ :

گوشت مرغ پخته شده را ریز خرد کنید و در یک ظرف بریزید.ماست و کمی مایونز را به مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید.مایع را روی نان ریخته و سبزیجات و گوجه فرنگی را ودر صورت تمایل پیاز وفلفل را روی آن قرار دهید.به صورت ساندویچ سرو کنید.

 

برگر ها

 

 

 

برگر مرغ

این غذا سالم تر از غذای همبرگر استزیرا چربی کمتری دارد.

 

مواد لازم برگر مرغ:

یک عددپیاز خرد شده,یک عدد ساقه کوچک کرفس,دو قاشق غذا خوری جعفری,دو قاشق غذا خوری روغن زیتون ,۲۵۰ گرم گوشت بدون چربی سینه مرغ به قطعات دو سانتی متر.نصف فنجان نان تکه شده ,یک عدد زرده تخم مرغ,مقداری آرد برای آغشته کردن برگر ها و پودر سیر و نمک.

 

 

 

روش تهیه برگر مرغ:

روغن را در ماهی تابه بریزید و پیاز و کرفس و جعفری را به آن اضافه نماییدو با حرار ملایم به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا پیاز نرم شود.گوشت مرغ و نان را در دستگاه چرخ کنید و بعد زرده تخم مرغ را به آ ن اضافه کنیدو هم بزنید .از این مخلوط چهار برگر درست کنید.سپس به آرد آغشته و در ماهی تابه حرارت دهید تا رنگ آن قهوه ای شود.برای کامل کردن برگرها از خیار شور,گوجه و کاهو هم می توان استفاده کرد.

 

حتما بخوانید : رولت سینه مرغ | رادیونوجوان

 

همبرگر با گوشت کم چربی

 

 

این نوع همبرگر با گوشت چرخ کرده کم چربی تهیه و روغن نیز به آن افزوده نمی شود,بنابراین برای کودکانی که اضافه وزن دارند مناسب است.

مواد لازم:۲۵۰ گرم گوشت گوساله بدون چربی چرخ شده,نصف فنجان نان ,یک عدد پیاز خرد شده,جعفری دو قاشق غذا خوری,نصف قاشق چایخوری نمک وفلفل.

 

 

روش تهیه همبرگر با گوشت کم چربی:

گوشت چرخ کرده را با پیاز نان و نمک وفلفل و مقداری آب در ظرفی بریزید و مخلوط کنیدو آن را به ۴ برگر بزرگ تقسیم کرده و در تابه که کف آن را چرب کرده اید ۳تا۴ دقیقه بگذارید تا بپزد.

 

 

 

برگر عدس پرادویه

 

 

این نوع برگر با عدس معمولی تهیه می شودودارای پروتئین,آهن و فیبر می باشد.وچون در فر پخته می شود و کم چرب است برای کودکانی که اضافه وزن دارند مناسب است.

 

مواد لازم برگر عدس پرادویه:

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون,یک عدد پیاز ریز خرد شده,دو قاشق پودر ادویه کاری,۲۰۰ گرم عدس خشک,دو فنجان آب سبزیجات,یک فنجان نان تازه خرد شده و نمک وفلفل.

 

 

روش تهیه برگر عدس پرادویه:

روغن زیتون را در ماهی تابه ریخته و پیازها را به آن اضافه کنید و حرارت دهید تا نرم شود.سپس پودر ادویه کاری را به آن اضافه کنیدو یکی دو دقیقه دیگر بپزد.عدس ها را شسته و پاک شده را سبزی ر به ان افزوده و حرارت دهید تا آب بجوشد و مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد .بااین کار عدس ها ترد و پخته شده و آب سبزی تمام می شود.بعد خورده نان و نمک و فلفل را به آن اضافه می کنیم و بعد آن را به ۴ برگر بزرگ تقسیم کرده و برگر ها را در ماهی تابه که کف آن را چرب کرده ایم قرار می دهیم تا پخته و قهوه ای شود.

 

 

چند نمونه ساندویچ مخصوص کودکان و نوجوانانی که اضافه وزن دارند یا چاق می باشند

 

 

::مطالب مرتبط ::

سالاد گیاهی مرغ و لیمو - رادیونوجوان
استیک گوشت گاو طرز تهیه | رادیونوجوان
پیراشکی خوشمزه ی پنیر طرز تهیه ی | رادیونوجوان
طرز تهیه کرم پیراشکی_ رادیونوجوان
طرز تهیه استیک آبدار و خوشمزه _ رادیونوجوان
طرز تهیه شله مشهدی + نکات مهم _ رادیونوجوان
طرز تهیه کیک هلو و بلوبری وارونه _ رادیونوجوان
سالم ترین روش پخت غذا کدام است؟ _ رادیونوجوان
طرز تهیه مافین سیب و آناناس |رادیونوجوان
طرز تهیه کوفته آلبالو با گوشت قرمز یا گوشت مرغ | رادیونوجوان
چند نمونه صبحانه انرژی زا ومقوی برای نوجوانان و جوانان | رادیونوجوان
چند نوع سوپ انرژی زا ومقوی برای جوانان ونوجوانان | رادیونوجوان

نوشته شده توسط:رادیو نوجوان - 1852 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: 1053
برچسب ها:
دیدگاه ها
صرف نظر از پاسخگویی

*

تصویر روز
تبلیغات
تصویر روز